Comentarios y Análisis de Política

domingo, 4 de mayo de 2014

Wifredo Espina, "el periodista més veterà de l’Estat en actiu"


Ramon Pedros, Director d'"El Mati Independent"

Wifredo Espina va titular un llibre -el darrer de les seves recopil·lacions d’articles periodístics- “Globus punxats”.  Espina, que va ser director adjunt d’aquell cèlebre Correo Catalán que va desaparèixer sobre els anys setanta, s’ha convertit en el periodista més veterà de l’Estat en actiu. La seva edat i la seva trajectòria li han permès veure i viure, amb resignació i estoicisme, molts ‘globus punxats’. Però no ha perdut la il·lusió ni la perseverància professional i es manté al peu del seu ordinador. Tot un exemple. Avui ens trobem un globus punxat a cada cantonada d’un informatiu o de la vida. La desil·lusió o la frustració és gairebé una amenaça quotidiana. I no en falten motius, encara que alguns siguin anecdòtics: des dels que han rebut amb desancís les declaracions del mític cantautor Raimon, pare del ‘Diguem No’ i ‘Al vent’ i d’aquella històrica nova cançó catalana, dient que ell no és independentista, fins els qui temen la designació d’Antonio Cañizares,  defensor de la unitat de la nació espanyola com a “bé moral”, com a successor de Martínez Sistach al capdavant de l’arquebisbat de Barcelona. Cada dia se’ns punxa o ens punxen un globus.  Carai, i parlant de frustracions, el Barça no ha parat aquest final de temporada de punxar-nos les il·lusions esportives. El nou gerro d’aigua freda d’ahir, empatant en temps de descompte contra el Getafe, va fer vessar el got de la desesperació culé. A Can Barça s’hauran de punxar molts globus, com diu Xavi Hernández, per fer ‘borrón y cuenta nueva’. En un altre sentit, molta més indignació ha provocat l’anunci de la firma catalana de moda Desigual, que ha volgut celebrar el Dia de la Mare punxant preservatius. La noia de l’espot vol quedar-se embarassada per demostrar que un vestit li queda bé fins i tot amb panxa. Els missatges publicitaris s’atreveixen amb tot. En aquest cas, la firma defensa que ha volgut posar en relleu la capacitat decissòria de la dona. Però l’argument, no sé si més enganyós que  manipulador, no els ha servit de res. Les dones, en general, han titllat la campanya ‘d’irresponsable, frívola i ofensiva”. I no li falta raó a Joan Fibla, de l’Associació Antisida de LLeida, quan diu que dos segons d’aquest anunci han torpedinat anys de treball per promoure l’ús del preservatiu per evitar embarassos no planificats o malalties de transmissió sexual.

No hay comentarios:

Publicar un comentario