Comentarios y Análisis de Política

miércoles, 3 de agosto de 2016

El descarat llenguatge dels politics i els mitjans

Cada vegada és més buit el llenguatge de la majoria de polítics aquests últims mesos. Pitjor encara, és pesat, reiteratiu i mentider. No és un llenguatge constructiu sinó destructiu. Un llenguatge en contra dels altres i a favor seu.

Tot és vàlid per justificar la pròpia ineficàcia i per tal de desacreditar al contrari. L’ambigüitat, la contradicció i la mentida. A més, dit descaradament, sense posar-se vermells de cara. I barroerament, sense la més mínima elegància oratòria, amb la qual s’ornamentaven les intervencions parlamentàries o mediateques en altres temps, i altres personatges de la política en gran.
I això no només evidencia el baix nivell de moltes dels nostres actors polítics, sinó que és una ofensa a la intel·ligència i al bon gust del ciutadà que potser se’ls prengué seriosament i, amb el civisme que correspon a un país democràtic, un dia els va anar a votar.
És tal la desimboltura de baixa estofa que utilitzen a través dels mitjans de comunicació per tal de desfigurar la realitat i escombrar cap a casa, a favor dels seus interessos partidaris o personals, que segurament aquests mitjans no haurien de donar-los l’acollida que no es mereixen, o pensar-s'ho dues vegades.
No estaria gens malament que les associacions representatives d’aquests mitjans –premsa, ràdio i televisió- i els propis professionals, deixessin de ser simples caixes de ressonància de tals comportaments, i es replantegessin si estan complint degudament amb el seu deure o s’han convertit en purs propagandistes de qualsevol estridència o publicitat barata.
No n’hi ha prou amb la simple postura crítica de columnistes, tertulians, opinants i presentadors. Està bé, però no n'hi ha prou.  S’ha de valorar objectivament l’interès real de les informacions o declaracions que es publiquen o es transmeten a bombo i platerets. És hora que els mitjans i els professionals, lliurement i responsable, facin també autocrítica.
I els receptors –lectors, radiooients o teleespectadors- han de conscienciar-se més – tot i que molts ja ho estan- que no s’ho han d’empassar tot, 'todo lo que les echen'.

No hay comentarios:

Publicar un comentario